יום רביעי, 29 ביוני 2011

ג'אמפ יהב, ג'אמפ

אחרי המעיל שתפרתי לבלה עדיין הייתי מאוד מודאגת מהיכולת, או חוסר היכולת שלי לשלוט במכונת התפירה כמו שצריך. קווים מעוגלים היו אתגר והניסיונות יצאו עקומים משהו..
חיפשתי פרויקט שיעזור לי באימון השליטה שלי על הדוושה של המכונה, קצת כמו גז, ברקס וקלאצ' בשיעורי נהיגה. התקשרתי לשוש ושאלתי אותה אם יש לה רעיון לפרויקט שיעזור לי בעניין ושלא מצריך גזרה. בשלב זה עדיין לא השקעתי ורכשתי גזרות וגם לא מצאתי משהו חינמי שמספק את יצר התפירה שלי. שוש הציעה שאתפור סינר או סדין או משהו לאחיינים. אף אחד מהדברים האלו לא דיבר אלי אבל כשינואר התקרב והיומולדת של יהב הייתה בפתח החלטתי שאתפור לה שמלה ליומולדת 4.
התחלתי לחפש גזרה וחיפושי הניבו מושג חדש - Jumper. הג'אמפר הוא סוג של שמלה שבדרך כלל נלבשת מעל חולצה. יש גם Jumpsuit – שזה פשוט אוברול. הג'אמפר הוא בעיקר לתינוקות בגלל שנוח להלביש אותו, הכתפיות נפתחות בעזרת טיקטק או וולקרו או כפתור. יש גם ג'אמפרים לילדים ונשים אבל מצאתי בעיקר גזרות לג'אמפר לתינוקות. אבל יהב לא תינוקת.. ובין גיל שנה לגיל 4 יש הרבה הבדלים – זה לא רק מידה אלא פרופורציות אחרות לגמרי.


אחרי שלושה ימים של חיפושים והרבה תסכול החלטתי שאני יכולה לסמוך על השכלה של 4 שנים בבית ספר לעיצוב ולהצליח לשנות גזרה בעצמי. הורדתי את הגזרה החינמית לג'אמפר לתינוקות והתקשרתי לאחותי שתמדוד את יהב (וקיוויתי שהיא תעשה את זה כמו שצריך). 

בעזרת בעלי ותוכנת אילוסטרייטור שינינו את הגזרה. קודם כל בנינו דמות לפי המידות של יהב – בעיקר גובה, היקף חזה ומרחק בין כתפיים לברכיים.



לאחר מכן הרכבנו את חלקי הגזרה ביחד (בתוכנה) והתתחלנו לשנות את הפרופורציות. עשינו שלושה דברים: הארכת השמלה, הצרת הנפח שלה והגדלה למידה של יהב. 



לאחר מכן, חילקנו לעמודי A4 ויאללה להדפסה.


נסעתי לנחלת בניימין ומצאתי עולם שלם של קורדרוי מהסוג הדק. מכיוון שיהב לובשת רק ורוד וצבעים של בנות קניתי בד כותנה ורוד פוקסיה לבטנה וקורדרוי חום עם פרחים ורודים לבחוצה.
הרכבת הגזרה הייתה קלה להפליא (אחרי השמלה המורכבת שאיתה בחרתי להתחיל) והתפירה היתה הנאה צרופה. והתוצאה... אני הייתי ממש מרוצה. יש לי תחושה שיהב לא כל כך, זה לא היה מספיק ורוד ולא מספיק מתנפנף. רשמתי לעצמי שהשמלה הבאה צריכה הרבה קיטש וורוד אולי כמה שכבות של טול..

הצילום באדיבותה של אחותי ובכיכובה של יהב.

לאחר הג'אמפר של יהב רציתי אחד גם לעצמי. שוב מצאתי את עצמי מחפשת שעות באינטרנט, מקווה שאולי אמצא משהו חינמי שאולי אוכל לשנות כמו שעשיתי בגזרה של יהב אבל הדברים היפים באמת היו וינטג' שאי אפשר להוריד (גם לא בתשלום). זה השלב שהחלטתי לפרגן לעצמי גזרות נורמאליות וכאלו שאני ממש ממש רוצה. יעבור עוד הרבה זמן עד שאאזור שוב את האומץ הזה ואשנה גזרה בעצמי.
אז בפוסט הבא אספר על המשלוח הראשון של שתי גזרות נפלאות שקניתי, על מכונת תפירה נוספת שקיבלתי במתנה יחד עם בד צמר מגרמניה הרחוקה וכמובן – מה יצא מזה.

8 תגובות:

  1. ריתקת אותי עם הכתיבה שלך!
    אני נצמאת בשלב דומה בלימוד התפירה העצמי שלי, ומזדהה מאוד עם מה שאת כותבת.
    אשמח להמשיך ולקרוא אותך!

    השבמחק
  2. וואו וואו איזה פרוייקט (-: כל הכבוד על השת"פ הזוגי (אבל רק שתדעי שיש הרבה הרבה חינמיות גם לגיל 4.. אשמח לעזור אם שוב תצטרכי). שמחה שהחלטת לשתף במסע - בהצלחה!

    השבמחק
  3. שלום לפורמת..
    אשמח ללינקים לגזרות חינמיות לילדות. יהב בקרוב בת 5 ואולי השנה אצליח לעשות משהו שהיא תאהב...
    אשמח אם תוכלי לשלוח לי לינקים ואולי אפילו יצא מזה פוסט "ספיישל ילדים" (:

    השבמחק
  4. דקלה - תודה על התמיכה. התגובה שלך גרמה לי לרוץ ולכתוב את הפוסט הבא שקצת דחיתי כי הוא דורש ללבוש שמלה מצמר.. משהו לא נעים במיוחד לימי קיץ אלו.

    השבמחק
  5. הבלוג שלך מקסים. בא לי ממש בזמן. גם אני מחפשת את עצמי בתחום הגיזרות. אני יודעת לתפור מהבורדה ומנסה להמציא גזרות בעצמי.
    איך מדפיסים במדפסת ביתית את הגיזרה לילדה?
    אני רוצה בדיוק כזאת לנכדה שלי.

    השבמחק
  6. אנונימי - כתבי לי את המייל שלך דרך "צור קשר". אני אנסה למצוא לך את הקובץ ולשלוח.

    השבמחק
  7. לילי/שומרונית13 ביולי 2011 בשעה 22:59

    הבלוג שלך נתן לי חשק לחזור ולתפור (תחביב ישן שלי, עם הגיל אני מרגישה שהזמן בורח לי יותר מהר ואני מספיקה פחות) עכשיו אני יותר בעניין חריזה,
    תודה רבה לך:):)

    השבמחק
  8. אין מחמאה גדולה יותר מהשראה - תודה. אני מוצאת את התפירה מדיטתיבית ועל כן היא זמן המנוחה שלי. אני יכולה להבין איך חריזה משמשת אותו הדבר (:

    השבמחק