יום שבת, 16 ביולי 2011

דרייפר, קמפבל, אולסון, הפבורן וקנדי


הבטחתי שהפוסט הנוכחי יהיה על שמלת ליל הסדר. והוא אכן יהיה כזה אבל בחרתי לחלק אותו לשני פוסטים שונים. הסיבה לכך שהשמלה הזאת היא הדבר הכי קרוב לרצון הראשון שלי כשהתחלתי לתפור שמלות וינטג' של שנות החמישים והשישים. רציתי קצת מקום לספר על מקורות ההשראה לפטיש הזה.
סיפרתי שקניתי את הגזרה הזו יחד עם הגזרה של הג'מאפר. זוהי שמלה שחלקה העליון הוא כמו חולצה והחלק התחתון חצאית אבל ללא הכפתורים של החולצה. מצאתי אותה באתר של גזרות הוינטג' שכבר הספקתי לעשות ממנו קנייה נוספת. זוהי גזרה שאינה שייכת לאחת החברות הגדולות ומסומנת כהזמנת דואר (כמה מלהיב, אפשר לדמיין את עליית הגג שהיא נחה בה עד היום..). היא בדיוק במידה שלי ומאוד מזכירה לי את השמלות של בטי דרייפר.





AMC©
באופן כללי הסדרה מד מן היא טריגר מאוד גדול עבורי לתפירה. כל פעם שצפיתי בסדרה רצתי לבחון גזרות באינטרנט, פינטזתי על הבדים מלאי הטקסטורה, הדוגמאות, הבגדים הכל כך שיקים ואלגנטיים. חזרתי לאחרונה לצפות בשידורים חוזרים ואחרי כל פרק אני רוצה לרוץ ולהמשיך לתפור. יש משהו בסגנון של שנות השישים, של תרבות הפופ האמריקאית, הוינטג', שכל כך קורץ לי. אני חושבת שזה קשור בסטייל ושיק ונשים שנראות (למרות שבאופן אירוני זה כל כך ההפך) מושקעות ובטוחות בעצמן.
בטי דרייפר היא יוצאת דופן בלבוש שלה מהדמויות האחרות. היא דוגמנית לשעבר, מכירה אופנה עילית ומאוד משקיעה בבגדים שלה. בניגוד לדמויות האחרות הבגדים שלה מאוד מאוד יקרים, קצת יותר מתקדמים (היא תמיד ב"מודה") והיא כמעט ולא לובשת אותו דבר פעמיים. היום זה נראה טרוויאלי אבל בגדים לא יוצרו בסין בשנות השישים. אם תסתכלו על פגי וג'ואן תוכלו לראות את אותם בגדים חוזרים כמה פעמים בסדרה ולכל אחת סגנון מאוד ספציפי יחסית לבטי שכל פעם מחדשת.



AMC©


אם אצטרך לבחור בודאי שארצה להיות פגי אולסון כי בטי מייצגת את כל הבעיות שיכולות להיות עם עקרות בית בפרברים. בטי גם לא נראת כאחת האדם והבגדים שלה מותאמים לדוגמניות. עם זאת, בגדי הבית שלה מושכים אותי מאוד. ועל כן, השמלה הצהובה משכה אותי מאוד ומאוד מזוהה לי עם התקופה וכמובן שגם עם מבנה הגוף שלי (ובהמשך גם אתפור מכנסי סיגר, שמונה רבעים עם חולצת כפתורים).





AMC©
אם מישהו מקוראיי גם מכור לתוכנית (ואולי לא רק בגלל הבגדים) אני ממליצה לשים לב דווקא לבגדים של טרודי קמפבל. הצבעים תמיד עזים. הרבה מאוד טקסטורות ובדים יקרים ומרשימים. היא, כמו בטי, עקרת בית עם כסף אבל לטרודי יש בגדים מלהיבים יותר כמו האופי שלה שהוא יותר שמח ופחות מופנם. הצבעים והטקסטורות של הבגדים שלה עוזרים לי בהחלטות בחנות הבדים. כך שאני מתכננת לתפור את השמלה הבאה בברוקרד כחול (מהסוג היותר זול..). אפשר למצוא כזה בקאשי בנחלת בנימין.
חוץ ממד מן, אני שואבת הרבה השראה מג'קי קנדי ואודרי הפבורן. אני מוקסמת מהאלגנטיות, מהקווים הנקיים וגם מההשגים של שתי נשים מדהימות אלו.
מתוך דפי הגזרה






כל ההיסטוריה הזו מחדירה בי יצרתיות רבה. קבלת הגזרות במייל, העדינות שבה צריך להתעסק עם הדפים המתפוררים, הגזירה וההרכבה נותנת לי תחושה כאילו ממש חזרתי בזמן. שאני מחזיקה את ההיסטוריה בקצה המחט ואני יכולה לעשות הכל.

מתוך דפי הגזרה
את השמלה לליל הסדר תפרתי עם שרוולים קצרים. בגלל ההתלהבות מהשמלה לא שמתי לב שדפי הגזרה נגזרו לשרוול קצר ואני באופן כללי מעדיפה שרוול שלושת רבעי או ללא שרוול בכלל.




בתחילה הרגשתי שהשמלה נראית קצת זקנה בגלל השרוולים השמרניים אבל כל פעם שאני לובשת אותה אני מתאהבת בה מחדש. 


אין לי ספק שאתפור עוד אחת כזו וכנראה ללא שרוולים בכלל (מה לעשות... זה עדיף בקיץ המטורף שלנו..).


מתוך דפי הגזרה
את שאר הקורות והפדיחות של התפירה אשאיר לשבוע הבא. עד אז.. אל תפספסו את השידורים החוזרים של מד מן.


שמלת ליל הסדר - טיזר לפוסט של שבוע הבא

2 תגובות:

  1. אבל מה עם תמונה של מה שתפרת? :)
    מתביישת לבשר שלמרות אהבתי הרבה לתקופה לא ראיתי אפילו פרק אחד של מד מן. מחכה לסופ"ש פנוי כדי לעשות מרתון עונות רצופות...

    השבמחק
  2. התמונות של השמלה שלי יעלו בפוסט הבא. כל שישי אני מפרסמת פוסט (:
    מקנאה בך שיש לך ארבע עונות שלמות של מד מן...

    השבמחק