יום שישי, 29 ביולי 2011

מהפכת האוברול

שלשום בתוכנית הרדיו של טל ואביעד הם ביקשו לסמס להם על ביגוד מוזר שהילדים של המאזינים לובשים. מכיוון שאני שומעת את התוכנית ב icast, בדרך כלל ביום למחרת לא יכולתי לסמס אבל זה הזכיר לי את "האוברול הנצחי" שלי. אחותי בטח נשפכת מצחוק עכשיו למשמע האזכור של מטבע הלשון שהמציאה כשהיינו ילדות.
בבית הספר היסודי היה לי אוברול כחול, לא ממש יפה למיטב זכרוני, שאהבתי מאוד. הייתי לובשת אותו כל הזמן. למען האמת, לבשתי אותו כל אימת שהוא לא היה בכביסה. אחותי אהבה מאוד להקניט אותי על מה שאני לובשת (היום הבדיחה היא עליה, חה חה חה). היא תמיד אמרה לי שאני לא יודעת להתאים צבעים ולכן יום אחד הופעתי לבושה כולי אדום כולל נעלי ספורט אדידס אדומות ואמרתי לה שהתאמתי צבעים. בהמשך הגיע האוברול שלא דרש התאמת צבעים שכן כשמו כן הוא – אוברול. הלבישה האובססיבית שלי את האוברול הניבה את המושג "האוברול הנצחי".




הזכרון הזה שעלה לי השבוע הבהיר לי את אובססיה המחודשת שלי לאוברול. בניגוד לאהבת האופנה שלי אין לי כל כך הרבה בגדים יפים בארון ולעיתים קרובות אני מתקשה למצוא מכנס וחולצה שהולכים טוב ביחד. השמלות פותרות את העניין אבל לא תמיד בא לי שמלה ועל כן החלטתי לדלג קצת לשנות השבעים ולהחזיר לעצמי את האוברול לארון.
מחשבות אלו נפגשו עם ההזדמנות להביא גזרות מחו"ל. מיכל ודניאל נסעו לביקור בארה"ב והחלטתי שאתכונן מראש ואזמין גזרות שישלחו לכתובת בה הם ישהו. החיסכון בדמי המשלוח שחרר רסן והקנייה הייתה גדולה בהרבה מהקנייה הקודמת.
חיפוש אוברול היה בעיה. היו המון גזרות של אוברולים משנות השמונים. הם גם "חזרו לאופנה" ונמכרים בחנויות בגרסה הקצרה והארוכה שלהם. אבל אני רציתי משהו קצת יותר על הגוף ופחות מתנפנף, גזרה קצת יותר מחוייטת. ימים של חיפושים הביאו אותי למצוא כל מיני גזרות שאני אוהבת אבל לא במידה שלי וכמו שקורה לי לפעמים קמתי יום אחד עם תובנה: אוברול הוא בסך הכל חיבור של מכנס וחולצה. יכול להיות אפילו שהחלק התחתון של שמלה יכול להפוך להיות מכנסיים. רצתי לאינטרנט וחיפשתי הדרכות כיצד להפוך שמלה לאוברול.

לבסוף נסגרתי על הגזרות שאני רוצה להזמין ולכל גזרה מטרה. הזמנתי מ NewLook שהרי הם Simplicity גזרה לשמלה משנות השישים שהם הוציאו במהדורה מיוחדת (ולא ברור למה הם לא עושים את זה יותר):



שמלה קייצית עם כתפיות, כי בקיץ שלנו שרוולים הם כמו מעיל פרווה:



שמלה שהחלק העליון שלה מתאים לי לתפירה האוברוול:





חולצה מעט ארוכה שיכולה להראות טוב עם ג'ינס:





מהאתר החביב עלי לגזרות וינטג' הזמנתי שלוש גזרות
מיקס אנד מאצ' של שנות השבעים שיש שם  מכנסיים קצרים (בשביל החלק התחתון של האוברול) וארוכים:




מיקס אנד מאצ' של שנות השישים שיש שם מכנסי סיגר (כמו של ג'קי ובטי היקרות) וגם מכנסיים קצרים:



גזרת האוברול שרציתי באמת אבל במידה קטנה: 


הטעות



















את גזרת האוברול קניתי במטרה להרחיב את הידע והטכניקה שלי ולנסות פעם ראשונה ולשנות מידה לגזרה. וזה כנראה יהיה הפרוייקט הבא שלי.
מיכל ודניאל חזרו עם המשלוח לארץ ואני הייתי נרגשת מאוד וקיוויתי שהכל הלך חלק עם המשלוחים. אך אבוי, היתה טעות במשלוח של גזרות הוינטג' וקיבלתי במקום האוברול המדליק משנות השישים אוברול מזעזע משנות התשעים. מיד כתבתי לג'ן והיא שלחה לי לארץ, ללא תוספת תשלום, את הגזרה הנכונה ומבלי לבקש את הגזרה שאצלי חזרה. סוף טוב הכל טוב.
על כמות הגזרות האלו עוד לא הצלחתי ממש להשתלט. כל מי שמגיע אלי זוכה לסיור בספריית הגזרות שלי (בין אם זה מעניין אותם או לא) ובנתיים הן מהוות נושא שיחה עם אורחיי.
הדבר הראשון שתפרתי היה אוברול שמורכב משתי גזרות שונות ועכשיו אני תופרת עוד שמלה. אבל על כך, כרגיל, בפוסט הבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה